Dlaczego warto żeby Ci się chciało? 5 porad jak się zmotywować do ćwiczeń.

JAK ZMOTYWOWAĆ SIĘ DO ĆWICZEŃ
W DOMU I NA SIŁOWNI?

Czy z powodu pandemii Twoja motywacja znacznie spadła? Zastanawiasz się “jak zmotywować się do ćwiczeń?” Głowa do góry! To dotyczy nas wszystkich i niesie ze sobą pozytywne skutki dla naszego samopoczucia. Zadbaj o siebie i pokonaj bariery, które Cię demotywują! 

Zapewne pragniesz osiągnąć efekty treningowe, utrzymać zdrowe nawyki żywieniowe lub sprawne i zdrowe ciało. Pożądasz tego, ale właściwie nie wiesz jak się za to zabrać? Brak Ci motywacji, brak powodów, aby Ci się chciało? Czytaj dalej, aby poznać rady, które zmienią Twój pogląd na tę sytuację. 

1. SŁOWA MAJĄ MOC

Nie od dziś wiadomo, że słowa mówione i pisane mają magiczną moc. Pozwól jej się uwolnić! Zapisz na kartce, czego tak naprawdę pragniesz, czego od siebie oczekujesz. Wypowiedz to na głos i uwierz w te słowa. Motywacja do ćwiczeń jest procesem skomplikowanym, lecz wykonalnym. Nie zastanawiaj się dłużej ,,jak znaleźć motywację do treningu w domu?” lub “jak znaleźć motywację do treningu na siłowni?”, tylko zacznij konsekwentnie wprowadzać swoje myśli w życie. Przyniesie to pozytywne skutki dla Twojej przyszłości, a także sprawi, że będziesz bliżej celu. Brak motywacji do treningu, nie będzie już twoją zmorą, a wymarzona sylwetka będzie na wyciągnięcie ręki. Powiedz sobie, teraz głośno i wyraźnie: ,,Mam motywację do ćwiczeń!”. 

2. USTAL SWOJE CELE

Teraz zastanów się w skali od 0-10 (gdzie “0” to najmniej, a “10” najwięcej), jak bardzo pragniesz spełnić swój cel? Jeśli konkretnie określisz swój priorytet motywacja do treningu zarówno na siłowni, jak i w domu będzie o wiele prostsza do odnalezienia. Dokładnie rozpisz na kartce, czego pragniesz i jak bardzo. Inaczej – jak mocno jesteś w stanie do tego dążyć? To jak, ile dajesz sobie punktów, aby spełnić swój cel?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat ustalania celów? Zobacz moje wideo na YouTube i pokonaj brak motywacji do treningu!

3. MYŚL POZYTYWNIE

Często mówimy sobie “Nie chcę mi się, nie dam rady”. To, co kieruje nami, gdy wypowiadamy te  słowa, tworzy się tylko i wyłącznie w naszej głowie i są to negatywne emocje. W ten sposób sami sobie szkodzimy, a efekty treningowe oddalają się od nas jeszcze bardziej. Istnieje bardzo prosty sposób, aby to zmienić. Postaraj się te negatywne emocje przekształcić w pozytywne – mów sobie “CHCĘ, MOGĘ, POTRAFIĘ”. Dopinguj się w swoich działaniach i stań się właścicielem własnego  umysłu. Umiejętna motywacja do ćwiczeń jest naprawdę istotna, gdy chcesz skutecznie pozbyć się braku chęci do treningu (zwłaszcza w domu). Obecna sytuacja niestety jest niezwykle demotywująca, ale jesteś w stanie sobie z tym poradzić.

4. NIE MARTW SIĘ, ŻE EFEKTU NIE MA

Nic nie motywuje nas tak jak efekty, prawda? Zapewne zgodzisz się ze mną, gdy powiem, że naszą największą demotywacją jest ich brak. Dzieje się tak, ponieważ często oczekujemy tych efektów zbyt szybko – po  tygodniu lub dwóch. Niestety nie ma możliwości, by stało się to tak szybko, ponieważ Twoje ciało potrzebuje CZASU na adaptację i progres. Stawiaj sobie MAŁE cele, a ujrzysz pierwsze efekty szybciej  niż myślisz! Pamiętaj, że to od Ciebie zależy czy trening zostanie wykonany. Doskonale wiesz, że nie możesz się tak po prostu poddać na starcie. Nie zastanawiaj się już “jak znaleźć motywację do ćwiczeń, treningu”, tylko działaj!

5. BĄDŹ SWOJĄ MOTYWACJĄ

Zmień negatywny język, który wpływa na Twoje działania, a co gorsza hamuje je! Stań się  swoją własną motywacją. Oczekuj efektów, ale daj sobie czas. Idąc małymi kroczkami, zauważysz  pożądane zmiany. A przede wszystkim pamiętaj, problemy zdrowotne zawsze mogą się pojawić, dlatego Twoim priorytetem powinno być zadbanie o swoje zdrowie już TERAZ. Oczywiście motywacja do treningu na siłowni lub aktualnie w warunkach domowych jest jeszcze trudniejsza, ale kto jak nie Ty? 

PODSUMOWUJĄC...

Wróćmy do początku. Jakie pragnienia i oczekiwania sobie zapisałaś? Jakie mogą być ich  konsekwencje? Dla przykładu zdrowe odżywianie może mieć korzystny wpływ na nasze przyszłe  życie. Dzięki naszym teraźniejszym działaniom w przyszłości unikniemy chorób takich jak np.  cukrzyca! To właśnie jest nagrodą, Twoje zdrowie, a przecież jest ono dla Ciebie najcenniejsze.

Jeżeli chcesz realnie ćwiczyć i prowadzić zdrowy styl życia to…

WEŹ UDZIAŁ W BEZPŁATNYCH WYZWANIACH!

Styczeń minął, a twoje postanowienia noworoczne, wciąż są tylko postanowieniami? Właśnie odnalazłaś motywację i jesteś gotowa do działania! Nie zaprzepaść tego i już teraz weź udział w bezpłatnych wyzwaniach:

  • WYZWANIE TRENINGOWE – budujemy regularność treningową. Otrzymujesz ode mnie specjalny kalendarz, w którym zaznaczasz  minimum 3 treningi w ciągu tygodnia. Trening to 50 – 60 minutowy zestaw ćwiczeń. 
  • WYZWANIE DIETETYCZNE – robimy sobie mini detoks cukrowy, a dokładniej go ograniczamy! Otrzymujesz ode mnie kalendarza. którym zaznaczamy ❌, kiedy nie jadłaś w danym dniu nic słodkiego (min. 2 dni w tygodniu). Jeżeli zdarzy Ci się taki dzień to nic strasznego! Po prostu, dodaj w tym dniu emotkę 🍬.
  • WYZWANIE PICIA WODY – budujemy nawyk picia 8 szklanek wody dziennie. Woda nie tylko gasi pragnienie, ale także reguluje temperaturę ciała, przyspiesza procesy trawienia, a także dostarcza energię i poprawia samopoczucie. Otrzymujesz kartę pracy, w której zakreślasz, odhaczasz lub kolorujesz szklanki wody, które udało Wam się wypić w ciągu dnia. 

Kliknij na dole, aby zapisać się i przeczytać więcej o wyzwaniach. Trzymam za Ciebie mocno kciuki!

Twoja Dominika

Udostępnij Artykuł

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Bądź ze mną w kontakcie!

Cieszę się, że chcesz być ze mną w stałym kontakcie. Zobaczysz, że warto!

Zaczekaj chwilkę...

Dziękuję za Twój zapis! :)

FORMA NA LATA

Dołącz do naszej grupy na Facebooku

Kolejne wpisy